top of page
Writer's pictureBistra Stoimenova

Що е то "Мишмашология" и има ли туй чудо почва у нас?



Как се роди идеята за книгата?

Сигурно сте видели постовете ми във връзка с новата ми книга и се чудите - каква пък е тая простотия сега? Заглавието странно, корицата смешна, ама описанието отзад нищо не ни казва. Когато книгата излезе, даже получих обратна връзка от "доброжелатели", че анотацията на гърба на книгата (още известна с чудната "българска" думичка блърб) е пълна с клишета. Ти да видиш! Животът е пълен с клишета, но мога да кажа, че моите истории са всичко друго, ама не и клише. Всъщност, ако не ми се бяха случили, бих се заклела, че са измислица. Ама не са, до една са истина.


Затова реших, че е крайно време да разкажа на вас, читателите, които за пръв път попадате на Мишмашология, какво точно има в книгата. В този пост ще ви покажа някои от историите - за да не се налага сами да ровите да ги търсите из блога.


Обикновено казвам, че шантавите истории ми идат като на зло куче тояги. Майка ми пък казва, че аз сама се набутвам в някои от тях. Двете трактовки са напълно приемливи и не се изключват една друга. Единствената разлика между мен и другите хора е, че аз си ги събирам и ги записвам. Предполагам, фактът че разказвам смешно също има отношение, но така де, историите при мен с лопата да ги ринеш.


Защо книгата се казва "Мишмашология"?


Признавам, идеята за заглавието не беше моя. Майка ми има заслугата. Когато първоначално започнах да пиша историите, книгата се казваше "NO CONNECTION" поради простата причина, че първите истории, които видяха бял свят, бяха свързани с пълната липса на интернет в продължение на около месец. Тогава авторът си седна на Д-то и започна да записва всички откачени истории, които имаше под ръка, за да ги събере в сборник и евентуално, някога в необозримото бъдеще, да ги издаде. Времето минаваше, историите се множаха, обаче заглавието нещо не беше наред. Така че една вечер майка ми ме избъзика, че филолог плюс културолог плюс фотограф прави мишмашолог. След като спрях да се хиля със сълзи, просто ТРЯБВАШЕ да сменя името на книгата. Така се роди "Мишмашология".


Абе, на тебе верно ли всичките тия неща са ти се случили?

Да, да и пак да! Знам, че е трудно за вярване, но който ме познава на живо, е наясно колко чалнато същество съм. В живота ми никога няма само едно нещо, обикновено е списък от крайно разнородни и на пръв прочит напълно несъвместими една с друга дейности. За доста хора това е странно, за мен е ежедневие, откакто се помня. Всеки със своите странности.


Добре, дай да видим какво има толкова в книгата ти?

С удоволствие, ето някои от разказите, които може да се намерят на страниците на книгата. Между другото, "Мишмашология" ще има и втора (а вероятно и трета) част, защото просто историите не можаха да се поберат в една книжка.



Между другото, снимката най-горе е на читател :)

Commentaires


bottom of page