top of page
Writer's pictureBistra Stoimenova

„Приятно ми е, Пимпирева!“ или „Антарктина low cost“




Снежинките се гонят в безбрежната скована от лед пустош, а вятърът вие в комина като актриса на прослушване за филм на ужасите. Ледът е сковал не само пустошта вън, а и стъклото. От вътрешната страна. Зъзнеш гушнал печката и гледаш тъжно термометъра, където се мъдри двуцифрена температура. Само дето тая температура вместо да започва с първото и последното от едноцифрените, на малкото екранче ти се хилят първите две от списъка. Едно и две. Дванайсет градуса. Вътре.


Винаги ви се е искало да попътувате и да видите вечните ледове на Антарктида? Да видите дали пък наистина е толкова студено? Колко му е да си премерите силите с тюлените и пингвините кой държи повече на студ? Не чакайте повече, предлагам лоу кост версия. Тия дни е толкова студено, че мислите ми искат да се заврат при нагревателя на печката, а чаят изстива по-бързо в неотоплена стая, отколкото в хладилника.


Помните ли стаята с дванайсеттте градуса? Тая е отоплената, алоу! Да сме ясни от самото начало. Готови ли сте за едно лоу кост пътуване до Антарктида? Да? Идеално.


Аз ще бъда вашият гид, приятно ми е! Как се казвам? Пимпирева, Посинела Пимпирева.


Нашата евтина експедиция се предлага в два варианта. Единият е олекотен пакет за по-префинените душици – т.е. родените и живущи с централно отопление, както и всички онези, за които температура на помещението под 25 градуса се счита за несъвместима с живота.


Нашият пакет „лайт“ включва три нощувки в кооперация ново строителство, далеч от читава инфраструктура и, естествено, без централно отопление. Гарантиран адреналин и антарктическо преживяване. В пакета влизат няколко екстремни курса за оцеляване като „Избиране на печка-духалка за начинаещи“, „Придвижване по заледен тротоар“ и „Правилно ползване на олекотени завивки“. За истинските ентусиасти има и бонус програма – „Ринене на сняг пред блока“ и ако това ви се вижда твърде незначително, има и по-екстремно ниво – „разбиване на лед пред входа“. Гарантирам, че след подобно преживяване ще съберете очите на входа – не за друго, ами снегориначката е непознат инструмент, а правилното й ползване е забравено познание, записано нейде на някой пергамент.


Ако вече се смеете и смятате, че това е нещо твърде аматьорско за вас, тогава екстремният пакет е точният избор. Гарантирани силни усещания. За целта се яхвате на какъвто транспорт имате под ръка и заминавайте в първата попаднала ви стара къща. Задължително условие – къщата да е стара, без разни там глезотии като алуминиева дограма и локално парно – и да има двор. Пакетът включва няколко екстремни курсове по оцеляване още преди да започнете своето приключение, но не се притеснявайте, аз ще бъда там през цялото време, да помагам, давам акъл и... да се подхилквам.


Като начало, започваме с базисното умение „Как да облечем половината си гардероб“. Ако някога сте се опитвали да се вместите в икономичен пакет на „Бюджет Еър“, няма начин да не се справите. Вторият курс ще ви запознае със забравеното познание за ползване на снегориначка. Инструментът е почти митичен, но много лесен за ползване. След края на курса ще позаякнете като след фитнес. Не за друго, ами едно е да ринеш два квадратни метра пред входа на блока, когато ти дойде редът, и съвсем друго сам да проправяш пъртина през целия двор. Умението остава за цял живот и ще ви подготви и за оцеляване в планината. То е горе-долу същото.


Като казах „планина“, следващият урок е жизненоважен, защото без него един ден учени ще намерят вкочанените ви трупове нейде из ледената пустош. Трябва да се научите да палите огън с подръчни средства и то бързо. Също така да можете за определено време (засичаме по часовник) да вдигнете температурата поне с два-три градуса, че да става за живеене. Това е сложен урок и ако не се справите, вашата експедиция се прекратява на момента, от съображение за сигурност.


Само най-коравите могат да издържат теста и да продължат към истинската експедиция. Освен гореизброените курсове, тя включва уникални възможности да се грижите за домашни животни, да размразявате возила, да спите в неотоплена стая.


Не се мръщете, това е част от преживяването! Доказано опъва бръчки. Ние му викаме не „сън“, а „криогенно замразяване“. Ще станете специалист в смятане на киловати по инсталацията на тока (ако не искате и вие като Амундсен да го карате на свещи, разбира се). Ще сте дотолкова кален, че на 14 градуса ще стоите по тъничко пуловерче и ще можете да спретнете огън за има-няма пет минути от почти всеки боклук, който ви попадне пред очите.


Не ми вярвате? Ама вижте ме мен, аз това го правя откакто се помня. Жива съм и съм оцеляла през толкова много мразовити зими, че ако ме викнат на експедиция до Антарктида, пингвините ще ми козируват, а тюлените ще изпратят лодката с шпалир в знак на уважение към опита ми на полярник.


Все още не ми вярвате? Тия дни започвам записвания за екстремна експедиция. Място има за всички, но не всеки може да мине през подобно изпитание. А аз как съм минала? Много лесно, просто съм кораво маце.


А сега ви оставям, че на белите мечки от спалнята им е свършила рибата.


Recent Posts

See All

Comments


bottom of page